10

22.42

Kymmenen faktaa minusta, jotka eivät pidä paikkaansa. Mutta saahan sitä haaveilla.


1. Olen aina ajoissa

Kukaan tutuistani ei varmasti ikipäivänä allekirjoittaisi tätä väitettä kohdallani. Töissä olen ajoissa juuri ja juuri, mutta muuten olen niin taidokas myöhästelijä, että olen jopa kirjoittanut aiheesta blogipäivityksen. Tästä syystä meillä kotona kellot ovat noin viisi minuuttia etuajassa.

2. Aloitan päiväni terveellisellä ja monipuolisella aamupalalla

Aamupalan syöminen on minulle aplodien arvoinen asia, joka tapahtuu korkeintaan sunnuntaisin. Herätessä voi olla nälkä, mutta mitään ei tee mieli. Sen jälkeen olenkin liian kiireinen, tai sitten vaan unohdan syödä. Kuka muka unohtaa syödä?

3. Olen todella kärsivällinen

Joopa joo... Tähän en voi sanoa muuta, kuin että asia on aivan päinvastoin.

4. Olen ylpeä itsestäni

On olemassa monenlaista ylpeyttä, karkeasti jaettuna hyvää ja huonoa. Minulle tavoittelemisen arvoinen ylpeys on sitä, että voin antaa itselleni anteeksi ja sanoa olevani tyytyväinen ja ylpeä siitä ihmisestä, joka olen nyt. Silloin turha itsensä muihin vertailu voi muuttua hyvien puolien ihailemiseksi - omien ja muiden.

5. Luen paljon

En ole pitkään aikaan ostanut kirjoja, sillä en ehdi niitä kuitenkaan lukemaan. Lehtiä minulle sen sijaan tulee turhankin monia, mutta niistäkin tulee lähinnä kuvat selattua. Tykkään kyllä lukea, mutta...


6. Raha ei ole minulle tärkeää

Olisi ihanaa voida sanoa niin, mutta kyllä se vaan on. En suostu uskomaan, että raha voisi tehdä ketään onnelliseksi, mutta kyllä se tekee elämästä helpompaa. Kylmä totuus. 

7. Elän hetkessä, enkä stressaa turhia

Olen todellinen haaveilija ja taivaanrannan maalari. Minulle ominaista on piilovaarallinen "sitten kun" -ajattelutapa. Sitten kun meillä on oma koti, olen onnellinen. Sitten kun olen hankkinut itselleni kiinnostavan työn, voin olla tyytyväinen itseeni. Sitten kun painan viisi kiloa vähemmän olen sopiva. Haaveiluhan sinäänsä ei ole huono asia, mutta joskus minulla on tapana stressata turhan paljon siitä, mitä minun muka pitää saavuttaa tulevaisuudessa, ja mielellään mahdollisimman pian.

8. Olen järkevä riitelijä

Kun riitelen Harrin kanssa, suustani tulevat usein sanat "sä et koskaan" ja "aina sä." Rakentavaa kritiikkiä? Koska olen niin temperamenttinen, räjähdän helposti, nopeasti ja täysillä, mutta onneksi myös sovinnon saa useimmiten helpolla aikaiseksi. Toisaalta temperamenttini on iso osa minua, ja tuo mukanaan myös hyviä puolia.

9. Viihdyn sekasotkussa

Tämä ei pidä paikkansa, vaikka välillä kodistamme saattaa saada sellaisen kuvan. Itse asiassa olen todella järjestelmällinen, enkä siitä syystä voi laittaa tavaroita sekaiseen kaappiin. Äitikin aina nauroi, kun minulla siivous alkoi vaatepinojen suoristamisella ja hyllyjen pyyhkimisellä. Kun siivousinto sitten loppui, näytti siltä, ettei huoneessa olisi tapahtunut mitään. Harmi ettei meillä vierailevia kavereita voi laittaa sinne kaappeihin viihtymään... 

10.  Voisin ihan hyvin asua yksin

Hui, toivottavasti ei tarvitse. En ole ikinä asunut yksin, ja mielessä silloin tällöin kummittelee pelko siitä, että joskus olisi pakko. Vaikka kai sitä tarpeen tullen opettelee vaikka putkihommia! 
 


Harri on yksi erikoisimmista ihmisistä, jonka olen tavannut - ehdottomasti hyvällä tavalla. Tai ehkä erikoinen ei ole oikea sana, vaan ennemminkin omanlaisensa. Välillä hän saattaa päästää suustaan niin outoja vitsejä, ettei kukaan muu niitä ymmärrä, mutta toisaalta Harri on todella viisas.

Harri on nimittäin opettanut minulle, että asioilla on aina kaksi puolta. Ilman huonoja puolia ei voi olla hyviäkään. Eikä tämä koske vain minua, vaan myös sinua. On opittava hyväksymään omat heikkoutensa, jotta voi nähdä vahvuutensa.

"Heikkoudet joillain alueilla kehittävät vahvuuksia toisilla alueilla."

You Might Also Like

0 kommenttia

Kiitos kommentista!

Subscribe