#kutsumua

20.28

Keneltäkään somea elävältä ja hengittävältä ei varmaan ole mennyt #kutsumua-kampanja ohi. Itse en yleensä tällaisiin kampanjoihin jaksa osallistua, sillä en yksinkertaisesti ymmärrä miten se, että kerron rintaliivieni värin facebook-statuksessani auttaa levittämään tietoisuutta rintasyövästä. Tämä haaste teki kuitenkin asiansa hyvin selväksi, ja tässä nyt näette minut osallistumassa siihen.

"Näin olet mukana: Ota kuva kahdesta sanasta, joista toinen kuvaa sitä lokeroa, johon sinut itsesi on yritetty tunkea ja toinen sellaista ominaisuutta, jonka tahtoisit muiden itsessäsi näkevän ja muistavan. Vedä sitten viiva ensimmäisen sanan yli – sitä käyttävät jatkossa vain hölmöt. Halutessasi voit kertoa kuvatekstissä pidemmänkin tarinan! Jaa kuva tunnisteella #kutsumua ja haasta mukaan ne tyypit, joiden tarinan tahtoisit kuulla."




En koe koskaan olleeni varsinaisesti kiusattu. Ulkonäköäni ja älykkyyttäni on toisinaan arvioitu, kyseenalaistettu ja pohdiskeltu puolihuolimattomasti läpällä. Olen ollut helppo kohde välitunnilla, kun joku on halunnut näyttää muille olevansa kova jätkä. Minua on voinut hyvällä omallatunnolla pommittaa, sillä olen itse nauranut mukana. Todellisuudessa jokainen sana on mietityttänyt nuorta ja herkkää tyttöä iltaisin.


En ole myöskään ollut kiusaaja. Itse olen mennyt väliin, ja ollut menemättä väliin. Minulla on aina ollut vahva oikeudentaju, ja mielestäni kaikilla pitäisi olla kavereita.


Lapset osaavat olla julmia, mutta niin osaavat aikuisetkin. Jotkut eivät vaan osaa lopettaa kiusaamista, vaikka kasvaisivat kuinka isoiksi. Koulukiusaamisen lisäksi työpaikka- ja nettikiusaaminen ovat aiheuttaneet keskustelua, eikä turhaan. Minäkin olen saanut ihan älyttömiä kommentteja, yllättäen anonyymeiltä, tai oikeastaan todennäköisesti yhdeltä sellaiselta.




Henkilökohtaisesti en välitä, mitä mieltä minusta on joku, joka ei edes tunne minua. Eikä minun tarvitsekaan, vaikka 17-vuotias Mere olisi saattanut ottaa asian aika raskaasti. Me kaikki määrittelemme itse itsemme, ei kukaan muu.

Ota siis haaste vastaan. Määrittele itsesi.


You Might Also Like

0 kommenttia

Kiitos kommentista!

Subscribe